Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proč si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Skoro před rokem jsme se sešli ohledně waldorfských škol u pana náměstka Kitzbergra na MŠMT. Bylo tam několik zástupců a zastánců waldorfského školství a několik kritiček waldorfských škol.
Debata byla živá a výměna názorů ostrá.
Otázka: „Proš si tedy vy, jako státní orgán zodpovědný za stávající zařazení waldorfských škol do rejstříku škol nevyžádáte epochové sešity a neposoudíte, kolik je v nich náboženských doktrín a nesmyslných výroků vzhledem k vědeckému poznání a povinnosti škol vyučovat podle nejnovějších vědeckých poznatků?“
Poradce ministra pro alternativní školství a přesvědčený anthroposof napřed zrudl a potom sípavým hlasem řekl směrem k náměstkovi: „To nesmíte. To je soukromý majetek dětí. To je jako kdybyste po nich chtěli jejich soukromá trička. To je jako kdybyste je svlíkli!“
Reakce MŠMT: „To my opravdu nemůžeme. Jedině, že byste o to požádaly VY jako soukromé osoby.“
Takže jsme požádaly a Výzkumný ústav pedagogický posoudil epochové sešity, které jsme jim předaly. Tento posudek tvořil podklad pro následnou inspekční činnost ve wš a je její součástí, tedy veřejně přístupný dokument. Vzhledem k jeho nedostupnosti na internetu, zde kopie:
Výzkumný ústav pedagogický posoudil předložené sešity velice svědomitě a v daných podmínkách, vzhledem k neúplnosti zastoupení všech ročníků a předmětů, zodpovědně. Nejcennější je seznam otázek v závěru posudku, který otevírá možnosti dalšího zkoumání.
Obrátila jsem se tedy na ČŠI s otázkou, zda a v jakém rozsahu se míní těmito otázkami zabývat.
Odpověd byla jednoduchá: „To nám nepřísluší, my nemůžeme reagovat na tyto otázky, to by nás muselo MŠMT pověřit.“
Dotázala jsem se tedy i na MŠMT a odpověd byla: „Reagovat na tyto otázky přísluší ČŠI a škole.“
Tedy bludný kruh…
Zdánlivě…
Jedná se totiž o státní instituce, které mají zajištovat správný chod podřízených organizací. Úředníci by měli reagovat na podněty občanů a sami pracovat na jejich řešení.
Nebo jsou to jen poslušné ovečky, které naslouchají našeptávačům s jistými zájmy a nehledí na důsledky?
Tedy naše děti, které jsou denně ve wš vystaveny anthroposofickému vyučování ve státní základní škole?